وکیل من

وکیل من

هر شخص یک مشاور - هر خانواده یک وکیل
وکیل من

وکیل من

هر شخص یک مشاور - هر خانواده یک وکیل

#تامین خواسته مهریه #تامین مهریه از ملک مسکونی #دکترجلالی شاد ۰۹۳۰۳۱۳۱۳۰۳

✅#زن می‌تواند #فروش_منزل مسکونی که مرد 3دانگش را به نام همسرش زده، برای #تامین_مهریه‌ اش تقاضا کند.

همسرم ۲۰ روزه بدون دلیل گذاشته رفته. میخوام بدونم نصف منزل به اسم ایشونه اونم به احترام خودش زدیم به اسمش. با توجه به این که تمکین نکرده، میتونه منزلی که من با دخترم توش زندگی میکنم و وسیله نقلیه که با اون جابجا میشیم رو به عنوان مهریه برداره، چون منزل در رهن بانک مسکنه.


✍هر چند که برابر ماده ۲، ۴ #قانون_نحوه_اجرای_محکومیت‌_های_مالی منزل متعارف و مورد نیاز جزء مستثنیات دِین بوده و قابل توقیف نیست، لکن چون شما در منزل مشاعا شریک‌هستید و #تصرف_در_اموال_مشاع تابع مقررات خاص خود است، همسرتان میتواند تقاضای فروش آن را بنماید و وجه حاصل از فروش را در ازای مهر خود برداشت نماید. البته اگر این کار را انجام ندهد میتواند به نسبت سهم خود از شما اجرت المثل دریافت یا حتی تقاصای خلع ید مشاعی مطرح نماید؛ اما خودرو #قابل_توقیف است.

https://telegram.me/jalalishad

#حکم به تنفیذ #مبایعه نامه ‌های عادی #وکیل_ملک_جلالی_شاد

✅#نظریه_مشورتی #اداره_حقوقی_قوه_قضاییه

تلفن دفتر وکیل تخصصی ملک ۰۹۳۰۳۱۳۱۳۰۳

#امکان_فروش ملک در رهن بانک #موسسه_حقوقی_دادگستران

⁉️آیا فروش ملڪى ڪه در رهن بانڪ است، امکان پذیر است؟ به عبارت دیگر در صورتى  ڪه ملڪى در رهن بانڪ قرارداشته باشد، اما مالڪ با حـفـظ حقوق مرتهن، آن را فـروخته باشد آیا خریدار مى  تواند با پرداخت بدهى  مالڪ، از بانڪ تقاضاى  فـڪ رهن ڪند؟

#ملاک_محاسبه_دیه زمان اجرا و پرداخت ست

✅چکیده : ملاک محاسبه دیه زمان پرداخت آن است و در صورتی که محکوم علیه آن را واریز و مدت مدیدی فیش واریز را به واحد اجرا ارائه نکند اقدام وی به ضرر طرف بوده و باید ما به التفاوت را مجددا با محاسبه به نرخ زمان حال پرداخت نماید.



رای به هزینه درمان بالاتر از #دیه #وکیل_کیفری

✅چکیده : مطالبه هزینه‌ درمان در صورتی که بیشتر از دیه ماخوذه باشدوجاهت قانونی دارد ودادگاه نسبت به مازاد دیه رأی صادر می‌کند.

نصب_دوربین_در_مشاعات #حکم_قضایی #وکیل_کیفری_۰۹۳۰۳۱۳۱۳۰۳

✅چکیده : نصب دوربین در قسمت مشاعات بدون اذن و اجازه سایر مالکین، مصداق مزاحمت از حق می‌باشد.

با وجود #شرط_فاسخ در قرارداد و #محقق_شدن #معلق_علیه_شرط ، قرارداد مذکور خودبه خود منفسخ و نیازی به اعلام به طرف مقابل ندارد.

✅چکیده : در صورت وجود #شرط_فاسخ در قرارداد و محقق شدن #معلق_علیه شرط، قرارداد مذکور #خودبه_خود #منفسخ و نیاز به اعلام به طرف مقابل ندارد.



تبصره ماده 19 قانون کانون کارشناسان رسمی 1381 صرفاً ناظر بر معاملات دولتی است یا در مزایده‌های دادگستری نیز لازم‌الرعایه ست؟

#آیا تبصره ماده 19 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب 1381 صرفاً ناظر بر معاملات دولتی است یا در مزایده‌های دادگستری نیز لازم‌الرعایه است؟ 

#در صورت مثبت بودن پاسخ و لزوم رعایت آن، آیا این حکم به مواردی که وفق مواد 46 و 47 قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356 مال یا عمل ارزیابی می‌شود نیز تسرس می‌یابد به عبارت دیگر، آیا نظریه کارشناس در این مورد هم صرفاً شش ماه اعتبار دارد یا این که به محض ارزیابی، دین محکوم‌علیه تثبیت می‌شود و در پرونده اجرایی اقدام دیگری متصور نیست؟

تاریخ نظریه : 1400/04/06
شماره نظریه : 7/1400/194 
#پاسخ :
۱_اطلاق تبصره ماده 19 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب1380، مزایده‌ای که از سوی اجرای احکام دادگستری برگزار می‌شود را نیز در برمی‌گیرد. بدیهی است چنانچه محکوم‌له و محکوم‌علیه در صورت سپری شدن بیش از شش ماه از تاریخ نظریه کارشناسی، تلویحاً یا تصریحاً تراضی کرده باشند، با توجه به این‌که هدف مقنن، حفظ حقوق اشخاص ذی‌نفع است و با عنایت به صدر ماده 74 قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356، تجدید کارشناسی ضرورت ندارد. 

۲_در مواردی که در مقام اعمال ماده 46 قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356، محکوم‌علیه باید قیمت روز محکوم‌به عین معین را پرداخت کند، موضوع از شمول تبصره ماده 19 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب 1381 خروج موضوعی داشته و تکلیف به تجدید کارشناسی برای تعیین قیمت روز نشأت گرفته از مقرره‌ای است که موضوع را به قیمت روز احاله کرده است؛ بنا بر مراتب فوق فرض مطرح شده در استعلام مشمول تبصره ماده 19 قانون فوق الذکر نیست؛ اما دادگاه عند‌اللزوم ملزم به تجدید کارشناسی برای تعیین قیمت روز خواهد بود و تشخیص مصداق در هر صورت بر عهده مرجع رسیدگی‌کننده است.
#دفتروکلای_دادگستری ۰۲۱۴۴۳۳۴۵۴۳